Animal Crossing City Wiki
Advertisement

Animal Crossing: New Horizons is een spel dat op 20 maart 2020 is uitgebracht op de Nintendo Switch. Animal Crossing: New Horizons is een afkorting van ACNH. Het is het vijfde hoofddeel in de Animal Crossing-serie buiten Japan.

In afwijking van eerdere titels in de serie woont de speler op een onbewoond eiland in plaats van in een stad (ook wel het "Nook Inc. Deserted Island Getaway Package" genoemd), dat zich kan ontwikkelen tot een stadsachtige gemeenschap naarmate spelers vooruitgang boeken. door het spel. Crafting from Animal Crossing: Pocket Camp is ook terug in deze aflevering in de vorm van het doe-het-zelf-systeem, samen met uitgebreide aanpassing van meubels en de spelerspersonages.

Animal Crossing: New Horizons is een kritisch en commercieel succes, heeft positieve recensies gekregen van critici en heeft in maart 2024 meer dan 45 miljoen exemplaren verkocht, waardoor het de best verkochte game in de Animal Crossing-serie en de op een na best verkochte Nintendo Switch-game is. achter Mario Kart 8 Deluxe.

Advertisement